عمل های زیبایی زنان

پس از تعدد رابطه جنسی و یا زایمان طبیعی مجرای واژن تغییر اندازه می دهد و اصطلاحا مشکل اتساع واژن و یا گشاد شدگی اتفاق می افتد و این موضوع عدم لذت خود شخص و شریک جنسی وی می گردد. تاکنون درمان های مختلفی برای حل این مشکل پیشنهاد شده اند که از جمله آنها میتوان به لوسیون های تنگ کننده واژن و جراحی دهانه واژن یا پرینورافی اشاره کرد.

در عمل تنگ کردن واژن با روش جراحی (با نام علمی رکتوسل و پرینورافی) دیواره پشتی واژن به هم نزدیک شده و در قسمت بیرونی واژن عمل ترمیم انجام میگردد. این عمل جراحی می تواند بلافاصله بعد از زایمان و یا پس از آن انجام شده و پزشک دهانه واژن را با زدن چند بخیه تنگتر میکند.

یکی از مشکلات در این روش این است که در صورت تنگ شدن واژن بیش از حد نیاز عمل دخول به سختی و همراه با درد انجام میگردد که این مسئله گاه با کاهش میل جنسی همراه خواهد بود که در صورت همراهی با ناراحتیهای روحی ، افسردگی یا کاهش میل جنسی پس از زایمان که در اکثر خانمها اتفاق میافتد سردی زوجین به یکدیگر را تشدید و لطمات جبران ناپذیری به کیان ، گرمی و محبت درون خانواده وارد کند.

عمل پرینورافی چیست ؟

عمل تنگ کردن واژن ( پرینورافی ) یک نوع عمل جراحی ترمیمی محسوب شده که هدف آن کاهش سایز ورودی واژن می باشد. عمل لابیاپلاستی نیز در جهت تکمیل عمل زیبایی قسمت خارجی واژن انجام می شود. انجام مقاربت جنسی حدود یک ماه پس از عمل توصیه می شود. در این نوع جراحی درد پس از عمل نسبتا محسوس بوده و با مصرف مسکن های تجویزی قابل کنترل می باشد.

چه کسانی کاندیدای عمل ترمیم و زیبایی واژن می باشند؟

تمامی کسانی که با افزایش سن و یا پس از بارداری و زایمان و یا تغییرات وزن و یا حتی افراد زایمان نکرده ( بدلایل ژنتیکی دارای شلی بافت های پرینه ) از گشادی واژن و کاهش میل جنسی و عدم رضایت همسرشا ن در رابطه زناشویی گله مند هستند. افرادی که در رسیدن به ارگاسم جنسی دچار اختلال هستند و یا از عفونت های مکرر واژن و رحم بدلیل باز بودن دهانه واژن رنج می برند. این عمل معمولا تحت بی هوشی عمومی یا بی حسی موضعی قابل انجام بوده و طول عمل حدود یک ساعت می باشد. بهبودی پس از عمل گاه تا یک هفته طول میکشد اما مقاربت نباید حداقل تا یک ماه اتفاق بیفتد …

لابیا پلاستی چیست ؟

اختلالات جنسی در خانمها پدیده پیچیده ای است،‌ درمان صحیح این اختلالات نیازمند تشخیص صحیح آن است. بزرگی و یا عدم تقارن لابیا کوچک و یا بزرگ یکی از انواع این اختلالات است . لبهای کوچک واژن (Labia Minora) ممکن است بصورت مادرزادی دارای تغییر شکل باشند و یا اینکه با گذشت زمان به صورت خود به خودی و یا تحت تاثیر یک بیماری زمینه ای دچار تغییرات نامطلوب شوند. شکل، اندازه و رنگ لبهای کوچک واژن در افراد مختلف متفاوت است. از شایع ترین عللی که میتواند سبب اختلال در اندازه و تقارن لبهای کوچک واژن گردند میتوان به موارد زیر اشاره کرد :

زایمان طبیعی

• عفونت و التهاب مزمن واژن
  • بیماریهای پوستی مزمن
  • عوامل ژنتیکی و وراثتی

برای اصلاح اختلالات ساختاری لبهای کوچک واژن از جراحی لابیاپلاستی ( Labiaplasty ) استفاده می شود که در مورد لبهای کوچک به آن (Labia Minora Plasty) گفته می شود. جراحی لابیا پلاستی در گذشته با بریدن یک تکه از لبه لب کوچک واژن انجام میگرفته است ، اما در این روش احتمال آسیب به اعصاب محتمل است و زیبایی واژن را نیز تحت تاثیر قرار میدهد . اما امروزه از روش زد پلاستی (Z plasty) برای انجام عمل لابیا پلاستی استفاده میشود که در این عمل میتوان اشکالات ساختاری و عملکردی لبهای کوچک یا بزرگ واژن را بدون آسیب رساندن به اعصاب ناحیه واژن و همینطور بدون تغییر منفی در زیبایی واژن انجام داد.